Tuesday 23 February 2016

Learn Portuguese / English







Learn Portuguese / English with Aryela
Schedule your booking: info@linguavalley.org


I'm Aryela, 20 years old from Brazil but currently living in Ireland doing an exchange program.  I'm a Portuguese tutor.  I have an upper intermediate level of Spanish and I just started trying to learn some French as well! 
Being passionate about languages, cultures and traveling, I decided to study Language Teaching (Letras) to become a teacher. I'm in my 4th year.  I have 3 years of experience working as a teacher in a private school, delivering classes and tutoring people from different ages and levels. Besides, I have worked for one year with a research group in University, researching about mistakes and corrective treatment in learning a foreign language and language teaching mediated by computer. 
In the last 3 years I have also participated in many in-service courses for teachers in order to learn different methods and styles of teaching, as well as interactive and effective activities and exercises with the use of technology. 
I believe in a communicative approach to language teaching, which is based on the idea that learning language successfully comes through having to communicate real meaning. In other words, instead of asking my students to memorize a list of vocabulary or grammar rules, I give them opportunities to be involved in real communication, talking about topics that they like talking about and using materials that are meaningful and interesting for them such as news articles, music, series , etc. 
I'm available to tutor Portuguese between 7:30pm to 11:30pm, Dublin Time (Western European Time Zone). 
 
Meu nome é Aryela, tenho 20 anos e sou do Brasil mas estou morando na Irlanda fazendo um programa de intercâmbio. Sou professora de Inglês e Português e tenho nível intermediário superior do espanhol. Estou aprendendo francês também! 
Sou apaixonado por idiomas, culturas e viagens e por isso decidi estudar Letras e me tornar professora. Tenho 3 anos de experiência trabalhando como professor em uma escola particular, dando aulas e tutoria para pessoas de diferentes idades e níveis. Além disso, trabalhei por um ano com um grupo de pesquisa na Universidade, pesquisando sobre erros e tratamento corretivo na aprendizagem de uma língua estrangeira e ensino de línguas mediado por computador.
Nos últimos 3 anos, participei de vários cursos para professores para aprender diferentes métodos e estilos de ensino, bem como atividades interativas e eficazes com o uso da tecnologia.
Eu acredito em uma abordagem comunicativa para o ensino de línguas, que se baseia na ideia de que a aprendizagem da língua se dá atravésdo ato de comunicação real . Em outras palavras, não peço ao meus alunos memorizem listas infinitas de vocabulário ou gramática, mas sim, ensino-os a participarem da comunicação real, falando sobre temas que eles gostam de falar e utilizando materiais que são significativas e interessante para eles, tais como artigos de notícias, música, séries, etc.
Estou disponível para tutoriade de Português entre 19:30pm - 23:30mpm (Horário de Dublin - Irlanda/Horário Europeu Ocidental)

No comments:

Post a Comment